3 powody, dla których mentoring jest przydatną techniką zarządzania czasem

blog_2

Mentoring jest techniką, która istnieje od wielu lat, ale jest również bardzo słabo wykorzystywana na wiele sposobów.

Można by pomyśleć, że mentorzy są wykorzystywani tylko wtedy, gdy młody lub niedoświadczony pracownik rozpoczyna pracę w firmie, ale istnieje wiele różnych sytuacji, w których mentor może być fantastyczną drogą do sukcesu i pewności siebie.

Na przykład, jeśli członek personelu ma wziąć na siebie większą odpowiedzialność, posiadanie mentora, który ma doświadczenie w nowym zadaniu, jest dobrym źródłem informacji na wypadek, gdyby utknął lub nie wiedział, co zrobić. Jeśli pracownik przechodzi przez trudny okres, a jego pewność siebie została nadszarpnięta, mentor może być świetną opcją, aby podnieść go z powrotem na duchu i pomóc mu poczuć się bardziej odpowiedzialnym za swoje obowiązki.

Istnieje nieskończenie wiele powodów, dla których mentor może być dobrym rozwiązaniem dla konkretnego pracownika w godzinach pracy przy biurku, ale tak naprawdę wszystko sprowadza się do wyboru odpowiedniego mentora do danego zadania.

Czym są Coaching i Mentoring?

Istnieją bardzo subtelne różnice pomiędzy coachingiem i mentoringiem, ale oba pozwalają pracownikowi mieć konkretną osobę, do której może się udać, gdy ma obawy dotyczące roli zawodowej, nie jest pewien, co robić lub ma pytania. To może być koc bezpieczeństwa, który pomoże zwiększyć pewność siebie i pozwoli im uczyć się w pracy, o wiele szybciej niż w innym przypadku i zazwyczaj z mniejszą ilością błędów. błędów.

Zobacz ten film, który mówi o mentoringu w miejscu pracy.

Tak więc, teraz wiemy, co to jest mentoring, jak to może być użyteczna technika zarządzania czasem, aby pomóc Ci uzyskać więcej zrobić w czasie, który masz na swoim krześle biurowym?

  1. Mentorstwo pomaga ci nauczyć się, jak zarządzać swoim czasem od ludzi sukcesu. Możesz wtedy wziąć ich wskazówki i porady, obserwować jak pracują i znaleźć sposoby, które działają dla Ciebie, używając wszystkich tych informacji, które zdobyłeś.
  2. Posiadanie mentora daje Ci pewność siebie, która pozwala przezwyciężyć stres w miejscu pracy i martwienie się o to, jak wykonać zadanie poprawnie ponieważ masz kogoś do kogo możesz się zwrócić, jeśli masz problemy. Dzięki temu będziesz w stanie przejąć kontrolę nad swoim obciążeniem pracą i upewnić się, że stosujesz techniki takie jak do listy, planowanie, a może nawet Pomodoro Technique
  3. Masz kogoś konkretnego do zadawania pytań, co może zaoszczędzić czas na próbach wypracowania czegoś samemu. Robiąc to, otrzymujesz dokładne, poprawnych informacji i nie popełniasz błędów, które musisz potem poprawić.

Jak widać, mentoring to nie tylko fantastyczne podejście do szkolenia i zwiększania pewności siebie, ale także sposób na lepsze zarządzanie czasem w nowoczesnym środowisku biurowym.

Znalezienie odpowiedniego mentora

Oczywiście, wszystko sprowadza się do znalezienia najlepszego mentora dla danego zadania i kogoś, kto najlepiej pasuje do danego pracownika. Każdy ma inną osobowość i aby mentor i podopieczny mogli się zgrać, musi istnieć wspólne zrozumienie.

Jako pracodawca, dobrze znasz swoich pracowników, a to oznacza, że możesz zidentyfikować odpowiedni typ osobowości do roli mentora i kogoś, kto ma odpowiednią ilość doświadczenia, by iść z nim w parze.

Mentor musi być osobą przystępną i pomocną, ale musi też mieć bogate doświadczenie i umiejętność wyjaśniania spraw w sposób jasny i możliwy do zastosowania. Nie jest dobrze mieć kogoś, kto potrafi wykonać pracę ale nie jest w stanie dobrze jej wytłumaczyć. W takim przypadku mentoring po prostu nie zadziała.

Z drugiej strony, jeśli znajdziesz kogoś, kto ma naturalny talent do pomagania innym, przekonasz się, że mentoring w miejscu pracy działa bardzo dobrze również w zakresie zarządzania czasem, pozwalając na wkradnięcie się produktywności!